Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Succes is niet het doel

” Succes is een gevolg, geen doel”. Toen Bertie Charles Forbes en Walter Drey op 15 september 1917 in New York een tijdschrift “gewijd aan acteurs en actie” oprichtten, hadden ze deze gedachte van Gustave Flaubert, die ze enkele decennia voor hun ambitieuze redactionele project schreven, misschien niet in gedachten. Maar deze paar woorden zouden niet misstaan op het fronton van het eerbiedwaardige persinstituut dat het vandaag de dag is geworden. Een titel die nu de Atlantische Oceaan oversteekt en zijn eerste stappen zet in België met dezelfde ambitie: de successen vieren van degenen die actie ondernemen, zonder de mislukkingen te verbergen die daartoe hebben geleid.

Forbes heeft de ambitie om een origineel en exclusief overzicht te geven van de zakenwereld in België, om getalenteerde ondernemers in de schijnwerpers te zetten, om na te denken over belangrijke sociale bewegingen en om zijn lezers te informeren over de nieuwste trends in luxe.

Forbes wil innovatie promoten en is de stem van mannen en vrouwen die durven, die de boel op stelten zetten, die verschillen respecteren, die hun kennis populair maken en delen voor het algemeen welzijn. Zonder  problemen te ontkennen, integendeel, Forbes wenst  oplossingen en voorbeelden te vinden  die na te volgen zijn.

De site die u bekijkt is slechts een voorproefje, een eerste stap voor de lancering van het magazine zelf in maart. Met de komst van de lente, met de geleidelijke terugkeer van het licht, zal Forbes echt van start gaan en zijn spel opvoeren door vragen te stellen en vooral antwoorden te geven, door de lezers een pertinente blik te bieden op de Belgische economie en samenleving. In zekere zin een zakouski voor het lentebanket…

Joan Condijts
Editorial Director Forbes Belux

Latest article