Filip De Rycke is een naam die synoniem staat voor uitmuntendheid en professionalisme op het gebied van event entertainment. Filip is veel meer dan een entertainer, hij is een echte architect van onvergetelijke ervaringen. Met zijn indrukwekkende ervaring als gastheer en moderator van evenementen heeft hij zijn stempel gedrukt op het Belgische media- en professionele landschap. “Geef me een camera, een tv-studio, een zaal vol mensen, een inspirerend onderwerp voor een debat of boeiende inhoud en ik ga aan de slag,” zegt hij.
Filip speelde een centrale rol bij de lancering van Forbes België in de Merode in Brussel afgelopen maart. Hij orkestreerde de verschillende speeches met natuurlijk gemak en zorgde voor een dynamische en inspirerende sfeer. Een hoogtepunt van de avond was zijn introductie van sprekers zoals staatssecretaris Alexia Bertrand, Thierry Geerts (Google) en Felix De Laet (Lost Frequencies), waarbij hij niet alleen hun achtergrond maar ook hun ondernemingszin belichtte.
Filip heeft gewerkt met enkele van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven en organisaties. Zijn onberispelijke beheersing van het Frans, Nederlands en Engels en zijn internationale ervaring maken van hem een belangrijke speler. Filip De Rycke heeft samengewerkt met tal van bedrijven en organisaties zoals Read My Lips, Syensqo, Voka, Beci, Fintro, EBP en Intermat. Hij leverde strategische consultancy die de manier waarop deze entiteiten communiceren en interageren met hun respectieve doelgroepen diepgaand heeft veranderd.
Tijdens het Belgische voorzitterschap van de Europese Unie modereerde Filip tal van internationale conferenties en vergaderingen en werd hij een veelgevraagd figuur voor verschillende instellingen, federaties en bedrijven omwille van zijn tweetaligheid en expertise. Meer recent modereerde hij verschillende tweetalige politieke debatten bij de parlementsverkiezingen.
Comme.on a dit
De naam van het agentschap Comm.on a dit roept de eenvoud en doeltreffendheid op van goed uitgevoerde communicatie. Comm.on roept ook op tot actie, tot een actieve en betrokken samenwerking. Het bureau biedt een volledig scala aan diensten, waaronder het ontwikkelen van contentstrategieën, het coachen van sprekers en het produceren van video’s en podcasts. De expertise omvat communicatie, spreken in het openbaar, mediatraining, de organisatie van tweetalige evenementen (NL/FR) en audiovisuele productie (reportages, documentaires, bedrijfsfilms). Het bedrijf produceert ook podcasts en radiopresentaties en verzorgt scripts, opnames, animaties en voice-overs. Comm.on a dit is een partner voor alle communicatieprojecten, groot en klein.
National Geographic Award
Naast zijn vele communicatieve vaardigheden is Filip ook een door National Geographic bekroonde documentairemaker. In 2007 won hij een prijs op het Trento Mountain Film Festival voor zijn film Swept Away, adrift between Alaska and Siberia, een bewijs van zijn vermogen om boeiende verhalen van hoge kwaliteit vast te leggen.
Of je nu een evenement organiseert of een podcast, webinar, tv- of radioshow produceert, overweeg Filip De Rycke. Als ervaren meertalige professional zal hij het verschil maken en het succes van je project verzekeren.
Filip DE RYCKE, gastheer en moderator van meertalige evenementen
Agentschap : Comm.on a dit
LinkedIn-profiel
Telefoon : +32 498 944 350
E-mail : [email protected]
Dit artikel is geschreven in nauwe samenwerking met Filip De Rycke.
LEES OOK:
Technogym viert 40 jaar innovatie met de tentoonstelling Design to Move
Guillaume Boutin, CEO van Proximus : “Je moet jezelf uit evenwicht halen”