Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief

Abonnement Magazine

Nieuwe bestuurder aan het roer van het gespecialiseerde platform Media Marketing (MM)

De meerderheid van de aandelen in Media Marketing (MM) die in handen was van Marcom World SRL is overgedragen aan een trio van partners, namelijk Jean-Vianney Philippe, Gabriel Goldberg en Nicolas Debray. Serge De Schryver en Fred Bouchar blijven minderheidsaandeelhouders.

“Al 40 jaar neemt Media Marketing een centrale plaats in binnen het Belgische media- en marketingecosysteem. Dankzij het werk van Serge De Schryver, Fred Bouchar en hun team heeft MM zich als onmisbare speler gevestigd. Dankzij de redactionele kwaliteit en hun verenigende evenementen heeft het bedrijf de relaties tussen de verschillende actoren in de sector kunnen verstevigen”, legt Jean-Vianney Philippe uit, die het Brusselse bedrijf aan de Herrmann-Debrouxlaan in Oudergem zojuist heeft overgenomen.

Jean-Vianney Philippe, de nieuwe leider van MM.

Volgens de nieuwe bestuurder, die het actieterrein van de gespecialiseerde B-to-B-producten voor de marketing- en communicatiesector snel wil uitbreiden, biedt de huidige zakelijke, culturele, politieke en generatiecontext vandaag de kans om verder te gaan: het bestaande huis transformeren in een ware turbo die nog meer waarde kan toevoegen aan de sector, met name door het huidige DNA te versterken via nieuwe formats en door de digitale distributie te versterken om bredere doelgroepen te bereiken, met name de jongere generaties.

Aanvullende expertise 

Om dit te bereiken, rekent Jean-Vianney Philippe op de reeds verworven professionele ervaring, waarbij hij medeoprichter was van Broadkat, een creatieve digitale data-gebaseerde agentschap waar hij innovatieve campagnes ontwikkelde voor klanten zoals Brussels Airlines, Pizza Hut, Samsonite, Hilti en vele anderen.

Zijn expertise leidde hem vervolgens naar de leiding van de communicatie van de Mouvement Réformateur (MR), waar hij de communicatieafdeling van de partij structureerde en de digitale strategie moderniseerde, waarmee hij bijdroeg aan de overwinning van de partij bij de laatste verkiezingen.

Tussen 2021 en 2024 bekleedde hij ook de functie van Senior Vice President bij Weber Shandwick (IPG), waar hij innovatieve concepten zoals Programmatic PR introduceerde en digitale projecten op EMEA- en wereldwijd niveau leidde.

Zachte overname van leiderschap

Het is dankzij deze kruisbestuiving van ondernemerservaring dat hij nu de operationele leiding van Marcom World overneemt. Hij volgt Serge De Schryver op, die de overgang zal begeleiden voordat hij zich langzaam terugtrekt, en belooft tegelijkertijd dat er geen veranderingen zullen komen in de redactionele (Griet Byl, Damien en Patrick Steinfort) en commerciële teams (Margaux De Schryver).

Zijn partners, Gabriel Goldberg en Nicolas Debray, zullen hun strategische expertise inbrengen, die voortkomt uit hun professionele carrières binnen het Belgische media- en marketingecosysteem. De verandering van aandeelhouderschap gaat gepaard met het vertrek van Azerion Belgium, de Belgische dochteronderneming van de Nederlandse digitale uitgeverijgroep.

 

Latest article