Begin 2024 haalde Ventures Media het economische tijdschrift Forbes naar België en Luxemburg, in de vorm van een digitaal platform. Vandaag lanceert de uitgever het allereerste nummer van de Belgische editie.
Op de cover symboliseert Felix De Laet, alias Lost Frequencies, de dynamiek van het Belgische economische landschap. De Brusselse DJ is de eerste Belgische artiest die de mijlpaal van één miljard streams op Spotify overschreed. Hij blikt terug op zijn parcours voor Forbes.
Naar voorbeeld van zijn Amerikaanse tegenhanger stelde Forbes de top tien rijkste Belgen op. Samen bezitten de twee vrouwen en acht mannen in de top tien meer dan 30 miljard euro.
Via diepgaande analyses over de belangrijke sociale bewegingen van de tijd, exclusieve reportages en interviews met invloedrijke persoonlijkheden, verbindt het tijdschrift zich ertoe eersteklas informatie te verstrekken. Het zet zich ook in voor het bevorderen van innovatie. “Forbes wil de stem zijn van vrouwen en mannen die durven, die op een zinvolle manier de boel opschudden, die verschillen respecteren, en hun kennis populariseren en delen, voor het algemeen belang. Zonder de problemen te ontkennen, zelfs integendeel, wil Forbes oplossingen aanreiken”, benadrukt Joan Condijts, redactioneel directeur van Forbes België.
Het doel van de nieuwkomer is duidelijk: een verrijkende en betrouwbare kijk bieden op de leidende figuren in de zakenwereld, zowel in België als internationaal. Of u nu een ondernemer in spe bent, een doorgewinterde investeerder of een enthousiaste zakenpersoon bent, Forbes België is uw bron voor het zakelijke nieuws.
Vanaf donderdag 4 april is Forbes België verkrijgbaar in de boekhandel voor 9,50 euro, zowel in het Nederlands als in het Frans.