Op 27 maart vond de Forbes launch party plaats in The Merode, een prestigieus evenement met Felix De Laet aka Lost Frequencies.
Na een receptie namen Florian de Wasseige, COO van Ventures Media, en Joan Condijts, hoofdredacteur van het magazine, het woord om de geboorte van Forbes in België te vertellen. “Het begon allemaal tijdens een etentje”, vertelde Joan Condijts. Begin januari 2024 maakte Forbes zijn intrede in België in digitale vorm, en nu is het ook beschikbaar als magazine.
Vervolgens nam Alexia Bertrand, staatssecretaris voor Begroting en Consumentenbescherming, het woord. Na enkele speculaties over de “glossy” inhoud, verwelkomde ze de komst van het Amerikaanse zakentijdschrift in België.
Thierry Geerts, Country Director Google België en Luxemburg, sprak op zijn beurt over de beloften van kunstmatige intelligentie. “Generatieve AI kan naar verwachting het bruto binnenlands product (bbp) van België in de komende tien jaar met 45 tot 50 miljard euro verhogen.”, zei hij.
Na de toespraken brak het moment waar iedereen op wachtte eindelijk aan: het publiek kreeg het eerste nummer van Forbes België, met Felix De Laet op de cover, te zien. De dj kwam onder luid applaus het podium op. Bescheiden, verklaarde hij te hopen dat het publiek zijn interview in het tijdschrift zou appreciëren.
Forbes bedankt haar partners Google, Sisley, Maasmechelen Village, Domaine du Chant d’Éole, Longines, Dieteren Luxury Performance, Nevera, Bentley, Fever-tree, Copper Head, Ionnyk, Perrier, Abama Resort, Hillside Beach Club, Hip Estates, Ikos Resorts, Nana Princess, Porto Montenegro, Quinta Do Lago, Sani Resort en Sotogrande.