Gunther Ghysels richtte acht jaar geleden Get Driven op. Ondertussen is het platform, dat gelanceerd werd in 2019, aanwezig in België en Duitsland, is er een zetel in het Verenigd Koninkrijk en zijn er plannen om de Nederlandse markt te veroveren. “We profileren als een techbedrijf, maar wij hebben ook een hele grote human capital: onze chauffeurs”, vertelt de founder.
Het platform biedt een mobiliteitsoplossing voor iedereen die waarde hecht aan tijd, comfort en veiligheid. Wil je onderweg werken, of veilig thuis komen na een avondje uit, Get Driven biedt je de luxe van een persoonlijke chauffeur in je eigen auto.
Voor wie is Get Driven bedoeld?
Het zijn vooral vennootschappen die beroep doen op ons, maar er zijn ook particulieren die een rit delen. Ons tarief is ongeveer 24 euro per uur zonder btw. In de meeste personenwagens kunnen vijf mensen, één chauffeur en vier passagiers. In principe rijd je dan eigenlijk voor 6 euro per uur per persoon.
Is het ook mogelijk om beroep te doen op Get Driven in het buitenland?
We zijn sinds dit jaar operationeel actief in Duitsland. We hebben ook een zetel in het Verenigd Koninkrijk. We hopen op het einde van het jaar operationeel klaar te zijn en we bekijken de piste om ook binnenkort op de Nederlandse markt aanwezig te zijn.
Wat zijn de grootste uitdagingen als je naar het buitenland wil uitbreiden?
Wij profileren als een techbedrijf, maar wij hebben ook een hele grote human capital: onze chauffeurs. Het gaat dus niet enkel om een stukje software dat over heel de wereld beschikbaar is. Je hebt die die chauffeurs nodig, je moet ze warm krijgen, je moet ze opleiden.
Ligt het voor sommige mensen moeilijk om hun wagen af te staan aan een chauffeur?
Het is een enorme vertrouwenskwestie. Het zorgt er voor dat je veel verder moet gaan denken: hoe je je profileert op een andere markt, hoe je die markt gaat aansnijden. Je moet dus lokaal zijn. Dat is ook de reden waarom ik halftijds in Duitsland woon en dat we nu heel veel aan het investeren zijn in lokale mensen om ons zo Duits mogelijk te profileren.
Als je wil groeien in België, moet je bijna naar het buitenland?
We hebben hier een groot volume. We hebben een 20.000 tal-accounts op ons platform als klanten. We verzorgen minstens 100 ritten per dag. Op sommige dagen 230 ritten. Dat is veel, maar we schatten dat de markt zeven keer groter is dan het economisch potentieel in België.
We hebben enorm veel geïnvesteerd in ons platform zodat alles geautomatiseerd is. Als je voldoende opgeleide chauffeurs hebt, en er is geen probleem in de backoffice als er bijvoorbeeld op een dag 500 ritten zijn en op een andere dag maar tien, dan kan je over de landsgrenzen heen. Dan kan je het concept enorm schaalbaar maken.
Timing speelt ook een belangrijke rol. We zijn in 2016 gestart en als jonge gast wilde ik heel snel naar het buitenland. Terwijl het platform er toen niet klaar voor was. We hebben dan van Covid gebruik gemaakt om een veel performanter platform te bouwen waar we veel meer op data focusten. Mochten we met het vorig platform naar het buitenland getrokken zijn, was het waarschijnlijk niet goed gekomen.
Is de bedoeling om later ook nog naar andere landen uit te breiden?
Momenteel hebben we onze handen vol. Mocht het lukken in de buurlanden waar we nu actief zijn, gaan we zeker nog andere landen kijken.
LEES OOK :
“We zijn de laatste democratieën”
Herbeleef de prestigieuze openingsavond van de Belgian Golf League Corporate